איך להנות מאופנה בלי להוציא שקל -ספיישל הדוקו פאשן של yes דוקו

9:52:00 PM

בתור חובבת אופנה, זה לא מפתיע שאני אוהבת לצפות בסרטים על אופנה. אמנם לא צריך להיות חובב אופנה כדי להנות מהסרט "השטן לובשת פראדה" (אפילו אבא שלי ראה ונהנה), אבל סרטים דוקומנטריים על אופנה (דוקו פאשן) ידברו בדרך כלל בעיקר לחובבי אופנה אמיתיים.
לצפייה בדוקו פאשן יש יתרונות נפלאים:
1.מרבית סרטי הדוקו פאשן מספרים סיפורים מעוררי השראה הרבה מעבר לאופנה. למשל סיפורה של גבריאל (קוקו) שאנל שהייתה ילדה יתומה וענייה והמציאה מחדש את עולם האופנה לנשים, עם תפיסות פמיניסטיות מהפכניות.
2. אפשר לצפות מהבית בפיג'מה ונעלי בית ועדיין להרגיש כאילו את מטופפת על סטילטו בשבוע האופנה במילאנו.
3. לא צריך למצוא בייביסטר (יתרון גדול עבורי לאור העובדה שהבייביסיטרית שלנו העזה בחוצפתה הרבה להתגייס).
4. דרך מצוינת לספוג אופנה מבלי להוציא שקל.
5. זה לא משמין.

מה עוד יכולה אישה לבקש?? לכן שמחתי לקבל את ההזמנה מחברת yes לאירוע שנערך ב"בית בנמל" היפהפה של קום איל פו לכבוד ספיישל דוקו פאשן שיתקיים בערוץ yes דוקו החל מה- 16.8.15, וליהנות מקוקטייל (או במקרה שלי virgin סודה קרנברי), הרצאה של לאה  פרץ - ראש המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר והדובדבן שבקצפת: הסרט "אייריס" על אייקון האופנה אייריס אפפל בת ה- 93 (!).

אייריס אפפל, באדיבות yes דוקו

שמחה ונרגשת יצאתי מביתי בהרצליה בשעה 19:20. ה- waze סיפר לי שאגיע ליעד בשעה 20:05 - בדיוק האיחור האופנתי שתכננתי. אלא שה- waze מתכנן תכניות ואלוהים צוחק, ותוך כדי נסיעה התחילו להתווסף במהירות מסחררת עוד ועוד דקות, וגיליתי שאני עומדת בפקק אימתני ברוקח ביחד עם כל העולם שנראה עצבני לפחות כמוני, רק עם נטייה מוגזמת ללחוץ על הצופר. למתחם הנמל הגעתי בשעה 20:50 רק כדי לגלות שכולו נסגר. לפי כמות האנשים אפשר היה לחשוב שמוצג בנמל הפלא השמיני בתבל אבל מסתבר שהמתחם נסגר לכבוד מופע מים בשם TLV water show שהציג (מוכנים?) מים ואור. בשארית כוחותיי וסבלנותי הגעתי לשוטר שעמד ליד המחסום וגייסתי את מבט ה- Damsel in distress המוצלח ביותר שיכולתי לגייס בצירוף הבלטת הבטן כדי שחלילה לא יפספס את העובדה שאני מגדלת בתוכה את המנהיג הבא של ישראל או ממציא התרופה לסרטן. ההשקעה נשאה פרי והוכנסתי כלאחר כבוד למתחם הנמל כראשונת ה- VIP. המסקנה: אין גדולה כהרה :-)

האיחור האפנתי שלי הפך למביך, אבל לפחות הגעתי לפני שהתחיל הסרט. הסרט לשמחתי הרבה היה בדיוק כל מה שרציתי שהוא יהיה. אייריס אפפל היא אייקון אופנה ססגונית ומרהיבה שממשיכה לפעול במרץ ולעורר השראה בסגנונה הייחודי, בלשונה המושחזת ובשמחת החיים הבלתי נדלית שלה. הסרט הוא הרבה יותר מסרט על אופנה. הוא סרט על השראה. הוא סרט על בחירה. הוא סרט על חיים ועל שמחה.

הסרט עוקב אחר אייריס בביתה, במכירות פומביות של שלל פריטיה המרהיבים, בהרצאות שהיא נותנת ובין לבין היא מספרת על עצמה ועל השקפת עולמה בנוגע לאופנה. בתחילת הסרט היא מספרת שהיא מאוד אוהבת אינדוידואליות, ענין שנעלם בשנים האחרונות. ואכן קשה מאוד להתעלם מהסגנון הייחודי שלה: צבעוני, ססגוני, גדול מהחיים ובלתי ניתן לחיקוי. במהלך הסרט, מספרת אייריס שהיא מעולם לא הייתה הבחורה היפה. הילדות היפות שלמדו איתה בבית הספר השיגו הרבה בזכות היופי שלהן אבל נותרו בלי כלום כשהיופי התחיל לדעוך ואילו היא שמעולם לא הייתה הבחורה היפה, נאלצה ללמוד בעצמה איך לפתח את הנראות שלה והיכולות שלה (ואיתן הסגנון האישי) רק השתבחו עם השנים.
אייריס אפפל, באדיבות yes דוקו

יצאתי מהסרט נפעמת ועם הרבה מחשבות על עצמי. בגיל 35, אני בוחנת בדאגה כל קמט וכתם שמופיעים על הפנים, ומוטרדת ממדד הפתטיות שנגזר מחיבתי הרבה לטול ופייטים למרות שהגיל ממשיך לעלות. הסרט גרם לי להסתכל בעין הרבה פחות מבוהלת על כל תהליך ההזדקנות ולהפסיק לחשוש מהרגע בו אהיה מבוגרת מידי להביע את עצמי באמצעות הבגדים שאני אוהבת. ובעצם זה מה שהיינו מצפים לקבל מסרט טוב - שנצא ממנו גם עם משהו על עצמנו.

ברוח הסרט, קארין דונסקי בהופעת בכורה מרגשת מול עדשת תלתלים, מדגימה את משמעות האל-זמני.

ברי המזל שמנויים ל-yes יוכלו להנות מספיישל דוקו פאשן בערוץ yes דוקו (וב- VOD של yes) החל מיום ראשון ה- 16.8. הסרט "אייריס" יוצג בשעה 22:00.
במסגרת הספיישל בערוץ יוצגו עוד כמה סרטים שנראים מעניינים:
"דיור ואני" (שני 17.8 בשעה 22:00) - הסרט עוקב אחר המעצב ראף סימונס שנבחר לעמוד בראש בית האופנה היוקרתי "דיור" ונדרש לעמוד בלו"ז הכמעט בלתי אפשרי של 8 שבועות לצורך הקמת קולקציית הביכורים שלו.
"דיור ואני", באדיבות yes דוקו

"החנות הטובה בעולם: פזרו את אפרי בברגדורף" (שלישי 18.8, שעה 22:00) - הסרט (שבעיני יכול לזכות בפרס השם המוצלח ביותר) מספר את סיפורה של חנות היוקרה האגדית שבניו-יורק שממשיכה להיות השראה למעצבי על רבים. הסיפור מובא באמצעות מעצבים מהשורה הראשונה ובאמצעות חלק מלקוחותיה המפורסמים. 
"חזאי הטרנדים" (רביעי 19.8, שעה 22:00) - כניסה לעולם הסודי של חזאי הטרנדים. המתעניינים מוזמנים לסקירה מקיפה יותר על הסרט בבלוג המקסים shapes of fashion
"מלחמת החזיות" (חמישי 20.8, שעה 22:00) - הרומן של הוליווד עם החזיה. כיצד הפכו לבני נשים, חזיות ותלבושות סקסיות לסמל מיניות נשית בקולנוע? הסיפור מובא דרך ראיונות עם מעצבים כמו ג'אן-פול גוטייה, השחקנית דבי מזר ואפילו כוכבת הפורנו צ'יצ'ולינה. 

להנאתכם מצרפת לינק ליוטיוב בו תוכלו לצפות בתקציר הסרטים המסקרנים הללו. 
https://www.youtube.com/watch?v=aJZkriuszrk&feature=youtu.be

אי אפשר לסיים את הפוסט מבלי להתייחס לגזרת הלבוש הפרטי שלי. לצערי, בגלל האיחור לא הספקתי לצלם התלבושת, אני רק יכולה לספר שהייתה שם כמות כל כך גדולה של טול שלא הייתה מביישת גם את אייריס עצמה.






You Might Also Like

0 תגובות

טופס יצירת קשר